Regulamin Rady Rodziców
- Rada Rodziców jest organizacją wewnątrzszkolną, której celem jest:
- Zapewnienie współpracy rodziców ze Szkołą w doskonaleniu organizacji nauczania, pracy wychowawczej i opiekuńczej w Szkole i środowisku,
- Prezentowanie wobec nauczycieli, Dyrektora opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach Szkoły,
- Współpraca z Dyrektorem i Radą Pedagogiczną w celu zaznajomienia ogółu rodziców, uczniów z programem wychowania i opieki,
- Pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji programu nauczania, wychowania i opieki oraz udzielania pomocy materialnej Szkole w tym zakresie.
- Rady klasowe
- Rady klasowe rodziców wybiera się na początku roku szkolnego, na ogólnym zebraniu rodziców uczniów danej klasy.
- Zebrania zwoływane są przez dotychczas wybrana radę, Wychowawcę lub na pisemny wniosek co najmniej połowy rodziców.
- Rada klasowa składa się co najmniej z trzech osób:
- przewodniczącego,
- z-cy przewodniczącego,
- skarbnika.
- Do zadań rad klasowych należy:
- współpraca z Wychowawcą klasy w realizacji programów nauczania i wychowania młodzieży,
- organizowanie działalności mającej na celu wypoczynek młodzieży.
- Rada Rodziców
- Radę Rodziców stanowią wszyscy członkowie klasowych rad rodziców.
- Na wniosek Rady Rodziców w jej skład mogą wchodzić, z głosem doradczym, przedstawiciele zakładów pracy, organizacji społecznych, itp.
- Rada Rodziców w głosowaniu jawnym wybiera prezydium, w składzie:
- przewodniczący,
- z-ca przewodniczącego,
- skarbnik,
- sekretarz.
- Kadencja prezydium trwa 3 lata, z możliwością corocznego dokonywania zmian na zebraniu ogólnym Rady Rodziców.
- Odwołanie Prezydium Rady Rodziców może być na wniosek co najmniej 1/5 członków Rady Rodziców na zebraniu ogólnym Rady.
- Rada Rodziców podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej ½ członków zwykłą większością głosów. W przypadku wniosku 1/3 członków, głosowanie odbywa się w sposób tajny.
- Jeżeli uchwała Rady Rodziców jest sprzeczna z prawem lub interesem Szkoły, Dyrektor zawiesza jej wykonanie i przedstawia sprawę do rozstrzygnięcia przez organ prowadzący.
- Do zadań Rady Rodziców należy:
- Zwolnienie na wniosek zainteresowanej osoby z wnoszenia całości lub części składki.
- Postanowienia końcowe:
- Członkowie Rady Rodziców, którzy nie wywiązują się ze swoich obowiązków mogą być odwołani przed upływem kadencji.
- Rada Rodziców może zgłaszać wnioski o wyróżnienie i nagrodzenie pracowników Szkoły jak i samych uczniów.
§ 17
- Rodzice i nauczyciele współpracują ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia młodzieży.
- Rodzice mają obowiązek:
- współpracować ze Szkołą akceptując jej charakter,
- uczestniczyć w zebraniach organizowanych przez Szkołę,
- akceptować warunki funkcjonowania Szkoły,
- akceptować obowiązujący uczniów strój szkolny (jeśli taki jest),
- wypełniać inne obowiązki ustalone w Szkole, które jednak nie mogą być sprzeczne z prawem oświatowym i Statutem.
- Rodzice mają prawo:
- do zapoznania się ze Statutem i Regulaminami Szkoły,
- do zapoznania się z programem dydaktyczno-wychowawczym, wewnątrzszkolnym systemem oceniania oraz programem wychowawczym Szkoły,
- do uzyskiwania informacji na temat zachowania i postępów w nauce swoich dzieci oraz przyczyn trudności szkolnych,
- wyrażania wobec organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy Szkoły.
- Szkoła organizuje systematyczne spotkania z rodzicami – nie rzadziej niż raz na kwartał.
Ostatnia modyfikacja: 2012-01-31 11:47:29 ( )